onsdag 20 januari 2010

Tvättstugan

Jag kom på att jag inte visat någon bild på tvättstugan sedan den blev "klar". I helgen fick vi upp en del fronter som saknades till bl.a. den utdragbara strykbrädan (min favorit), fungerade förresten utmärkt att beställa den från Marbodal och montera i IKEA skåpet. Det saknas dock fortfarande en del saker här inne, bland annat ska ytterligare en bänkskiva komma upp för att dölja våra tvättkorgar, annan belysning, en garderob för att dölja våran extra varmvattenberedare och annat fult men nödvändiga rör. Sen lite annat piff som gardiner och insynsskydd från Strössel så alla slipper se våran tvätt från gatan :) .

Vi har även änligen fått införskaffat en skohylla som matchar vår hängare från Maze. Jag är ju lite småförtjust i vitlackade trådhyllor osv, så jag blev så glad när jag hittade skohyllan Pingla från IKEA som passade perfekt på vår lilla väggsnutt.






5 kommentarer:

  1. Hej johanna,

    Vilken fin och praktisk tvättstuga ni har "fått"! Det där med utdragbar strykbräda låter superbra :) Jag har också tankar om att försöka inreda med så mycket skåp som möjligt så att all yta verkligen används.

    Kram Annelie

    SvaraRadera
  2. Hej hej,
    Ja det blev verkligen bra, det kan ju nästan bli ett nöje att stå där inne och tvätta och stryka :)

    Jag tycker du får till det så bra med färgerna, själv är jag så rädd för att välja färger som jag kanske tröttnar på, likaså tapeter. Martin är rädd att det kommer kännas som en institution eftersom jag vill ha vitt nästan överallt, med undantag för några fondväggar :)

    kram

    SvaraRadera
  3. Vad bra det blev med alla skåp, man kan aldrig få nog med förvaring!!!

    SvaraRadera
  4. Ja det är supersvårt! Jag trodde jag skulle få fria händer vad det gäller tapeter men nejdå :) Vi måste snart bestämma oss för tapeter men vi har bara lyckats välja till köket och sovrummet. En favorit hos mig är gardentapeten ni har i köket, så den blir det antagligen någonstans :)Elektrikern ska vi snart stämma träff med men där vet vi hur vi ska ha det iaf.

    kram

    SvaraRadera
  5. Hej,

    Ja det är fint, men det är just Det som vi inte är överens om här hemma, hehe! så mer blommigt än så blir det nog inte :)

    Ha en bra dag!
    kram annelie

    SvaraRadera