söndag 10 januari 2010

Vinter

De senaste dagarna har ju varit helt underbara, kallt, soligt och helt underbart mycket snö. Idag fick vi äntligen tummen ur och gick ut och tog lite kort i vinterkylan. Det är verkligen underbart att få bo i huset nu och vakna upp till den här vyn vid baksidan av huset varje dag. Det är så fint.



I vår del av området är det fortfarande lite tomt på hus, men de flesta tomterna är nu sålda så till våren ska vi nog få lite fler grannar.

Under promenaden började vi diskutera planerna för vår och sommar, altan ska byggas och garaget ska isoleras och göras klart, sen får vi se med trädgården hur långt vi kommer. En trädgårdsarkitekt ska komma och rita upp tomten och ge oss förlag på planering, jag tror det kommer vara till stor hjälp eftersom varken jag eller H har något erfarenhet av detta tidigare. Det ska bli jätteroligt, och jag tror det kommer bli riktigt bra. Men först ska vi passa på och njuta av den härliga vintern vi har fått :)

4 kommentarer:

  1. Är det erat hus som är på bilden på din sambo? kände inte riktigt igen fönstrena :) På vårt område är det bara 4 hus än så länge men jag hoppas fler har dykt upp när det är dags för inflyttning för oss. kram kram

    SvaraRadera
  2. Nej det är inte vårt, det är ett Solängen och de är ju snarlika, men har en annan fönstersättning. Vårat hus är på bild 2 och 3.

    Kram

    SvaraRadera
  3. ja det var det jag tänkte :) TACK för bilderna du mailade, jättekul och bra att få se hur det ser ut möblerat för det har jag aldrig sett. kram kram

    SvaraRadera
  4. Vilken fina vinterbilder =) Kul med lite uppdatering hur ni har det. Hoppas att ni får en trevlig helg.

    Kram Emmelie

    SvaraRadera