lördag 20 februari 2010

Kaos

Jag har aldrig aldrig sett såhär mycket snö, vilket fullkomligt kaos. Vi kan snart inte se ut ur våra höga fönster på baksidan. Snön från taket och snön på marken smälter snart samman.
Henrik har varit ute under dagen och försökt att skotta ner lite snö från taket, vilket resulterade i att snöskyffeln gick sönder..men som tur gick att laga igen. Någon plogbil har ännu inte setts till här och att komma härifrån på något annat sätt än till fots eller med skidor just nu omöjligt. Imorse tog det mig nästan 45 min att gå 1 km från jobbet,bilen fick jag överge på vägen, på vissa ställen var det snövallar som gick till midjan. Men vi har värme och vi har el så egentligen går det väl ingen nöd på oss.
Ikväll blir det melodifestivalen på tv innan en ytterligare vandring i snön mot arbetet. Trevlig kväll!





7 kommentarer:

  1. Hej Johanna!
    Jösses vad snö.. Skulle du kunna höra av dig till mig om det dyker upp en plogbil? Vi behöver också röja av vårt tak, speciellt på utbyggnaden i bak som står på tillfälliga pelare!!!! Mitt nr 0735266842. Kram

    SvaraRadera
  2. OJ vad snö!! det är ju helt sanslöst, hur ska det sluta :)

    Vilken bra idé att lägga mjukfog, det får ju bli en list i värsta fall men går det att undvika så är det ju jättebra.

    kram

    SvaraRadera
  3. Hjälp vad snö! Vi kanske oxå borde skotta taket....

    SvaraRadera
  4. Ja det är helt otroligt vad mycket snö. Det känns som det kommer dröja länge innan vi får vara med om det här igen. Vi har också skottat så snöskyffeln gick av;)Ingen som har en snöslunga att hyra ut på området? Det skulle man tänkt på innan vintern, vilken förtjänst!
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  5. hej hej, ni har väl inte snöat in helt och hållet hoppas jag? ;)kram kram

    SvaraRadera
  6. hej hej,
    Jag förstår att du känner så, det är ju liksom bygget man skriver om och sen när det är färdigt så kanske man inte känner att man har så mycket att skriva om helt enkelt, jag får se hur jag gör med bloggen när vårt hus är färdigt.

    Utemöbler ja,..det finns ju en del att välja på, har börjat titta lite smått på det. Hurdan altan ska ni ha? kram

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Nu är det ett tag sen du uppdaterade bloggen ;)
    jag väntar ju med spänning på fler bilder =)
    Hoppas allt är bra!
    Kram Anna

    SvaraRadera