söndag 14 mars 2010

Söndag

Ja det var länge sen sist... tack för alla söta mail och kommentarer, hade ingen aning om att de var så många som följde bloggen *ler*, vad glad jag blir.
Det är väl lite så att just nu finns det inte så mycket att skriva om, jag använde ju mest bloggen som en dagbok medan vi byggde och nu njuter vi mest av att bo in oss i huset och ta det lugnt... och då blir det inte så mycket inlägg.
Längtar dock väldigt mycket till våren och sommaren nu så vi kan komma igång med altanbygge och äntligen får köpa utemöbler. Dock har vi fortfarande 2 meter snö på baksidan så om H inte skottar bort den får vi nog vänta fram till maj innan det blir altanbygge :)

Här kommer lite bilder från vårt sovrum. Byrån i sovrummet kommer från Mio och har inte varit annat än problem med sen vi beställde den i början av december, det har saknats delar, delar har varit skadade och delar som har varit i fel färg, ja inte många rätt. De har redan varit och bytt delar på den men nu kommer de äntligen och byter hela byrån så hoppas jag att det ska bli bra. Kommer nog gå ett bra tag innan det blir nån mer köpt därifrån iallafall.



En Tavellist har även kommit upp men den är fortfarande lite tom, två tavlor från Lisa Rinnevou som är en favorit hos mig och tavlan som H. fick på alla hjärtansdag från mig, hoppas jag snart ska få sällskap med andra.







I samband med att eksjöhus ska släppa en ny katalog har vi blivit tillfrågade om vi vill ha visning av vårt hus. Jag och H har ännu inte bestämt oss. Innan vi började bygga var jag helt inställd på att vi skulle ha de ifall de frågade men nu känner jag mig allt mer tveksam. Trots att jag visar upp en del av vårt hem här på bloggen känns det som en väldig skillnad att låta främmande människor komma hit och titta i varje vrå. Å andra sidan hade det inte varit fel och få en liten extra slant inför sommaren. Hur resonerar ni andra som har byggt har ni tänkt att ha ert hus som visninghus?
Ett annat alternativ är ju att ha privata visningar, då kommer ju enbart en familj som är just intresserad den hustypen, det kanske vore något istället?

Annars så är det full aktivitet här på området igen, känns jättekul! Det är så spännande och gå runt och se vad andra bygger för hus och träffa nya grannar. Våra blivande näsmaste grannar kom och hälsade på oss igår och det visade sig att de också ska bygga Eksjöhus, ett Sandhem. De var jättetrevliga så det kommer bli så bra :)

Ha en trevlig söndagkväll, så ska jag försöka hålla er uppdaterade i fortsättningen!

5 kommentarer:

  1. Hej och vad roligt med en uppdatering, ni har så fint så det är kul att se foton men jag känner som du, att det är svårare att blogga nu, när huset är klart. Vår blogg är ju en "byggblogg". Ang visning så skrev vi på för två visningar redan vid kontraktskrivningen. Så vi är och har varit inställda på det. Men det kommer nog att kännas lite konstigt.

    SvaraRadera
  2. Hej och "välkommen tillbaka" dina inlägg är saknade. Ska bli spännande och följa ert altanbygge i vår =) Vi väntar på att byggställningarna kommer bort, så vi kan börja planera tomt och trädäck på baksidan =)

    Förstår att du är tveksam till att ha visning av huset. Man lämnar ut en del av sig själv och i bloggen väljer man vilka delar man vill lämna ut.

    Om jag/vi blev tillfrågade, så blir det nog en privat visning, med någon som går i byggtankar. Ingen öppen visning med en massa "nyfikna" som undrar hur man bor och gärna vill kolla alla vinklar och vrår.

    Ut och skotta bort snön, så det blir mer uppdatering i bloggen ;)

    Ha det gott
    kram kram Emmelie

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du är "tillbaka" :) Vad jobbigt att det strulat så med byrån, men resultatet blev ju bra! tapeten ni har i sovrummet är superfin. Hmm..det här med visningar, vi tänkte också att självklart kommer vi gå med på det om det blir aktuellt men det är nog så att man tänker annorlunda när man väl flyttat in. Privata visningar tycker jag är helt okej, då är det ju folk som verkligen är intresserade och inte bara nyfikna. kram annelie

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Det där med visningarna är inte lätt. Öppenvisning lockar ju lätt många enbart nyfikna men mer "privat" skulle nog kännas bättre. Håller med dig om att det är svårt när "byggbloggen" ska bli mer "vardagsblogg". Det är nog bra att bara vara ett tag för att ladda batterierna efter allt som varit och ladda för allt kommande, altanbygge osv. med all denna snö blir det ju i allafall tid att vila!
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  5. Hej hej!
    Vi har dealat in visningarna i kontraktet och fått tillval för mödan, om man säger så. Vi kommer att ha tre öppna visningar men dessa kommer att vara innan slutbesikning och innan vi själva får nyckeln. Det innebär ju att det är lite mer anonymt och om något skulle skadas eller så, så är det fortfarande husleverantörernas ansvar. Sen kan det bli ett gäng privata visningar efter att vi flyttat in, men det är inte ens säkert att det blir så. Som tjejerna här ovanför skriver så är det förhoppningsvis folk som är genuint inrtresserade av huset som kommer på sånna visningar, och inte dom som bara vill "snoka". Så jag känner mig inte så orolig över den delen.

    För övrigt, vilken trevlig blogg du har! :o)

    Kram,
    Madde

    SvaraRadera