torsdag 18 juni 2009

Glad midsommar!


Idag har det förberedelse inför morgondagen. Hade tänkt att jag skulle baka den här goda (hoppas jag) tårtan, den ser helt underbar ut i varjefall.
Ikväll bär det av en sväng till Fjällbacka, premiär för i år. Något bad lär det väl inte bli med tanke på vädret...men jag hoppas fortfarande på solen.

I huset så jobbar snickarna fortfarande på. Idag har de börjat gipsa i taket, jag var bara uppe en kort sväng och önskade dem en fin midsommarhelg. Elektrikerna börjar också bli klara med all dragning. det som återstår där r väl egentligen för oss att bestämma hur högt utebelyningen skall sitta.Igår kväll tog jag mig en tur runt om i de nybyggda områdena i stan för att kika på lite armaturer samt hur högt upp de satt på fasden. Något klokare blev jag nog iallafall Vi får se var de hamnar, på måndag ska vi har bestämt oss iallafall.

Har återigen varit och tittat på kakel, att det ska vara så svårt. Kakelsättaren rekommenderade oss att välja plattor 20x20 till tvättstugan...och helt plötsligt finns det inte en enda snygg platta som är 20x20...suck. Men jag hittade ett par snygga plattor till badrummet. Väggarna är vi redan överens om, vita blanka plattor 30x 60 med sågade kanter, något mindre till lilla badrummet. Men plattorna på golvet...hmm...vi ( jag) kan helt enkelt inte bestämma mig...Nåja vi har fortfarande lite tid på oss.

Trevlig midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar