måndag 13 juli 2009

Visningshus

Idag har vi grillat... korv och mini mashmallows, mums.





Jag har ont i hela kroppen, ryggen, armar ben. Gipsa väggar är ett hårt jobb, iallafall om man som mig inte är van att lyfta gipsskivor hela dagarna. Men det går framåt. Hoppas snart att det kan bli lite fint väder så att kan kännas meningsfullt att ta någon dag ledigt och åka till kusten. Men så länge det regnar så känns det hellre som man fortsätter jobba med huset lite till. Ibland fundera jag över vad vi gjorde innan vi började med huset, tyckte aldrig att jag var speciellt mycket ledig då heller, men det inser jag nu att jag hade väldigt mycket mer ledig tid då :)
Till helgen ska vi åka på visning av ett lika dant hus som vårt, det ska bli jätteroligt. I och för sig har jag fått se bilder (tack snälla cissi! ) innan från huset, men det blir ju aldrig samma sak som att det i verkligheten. Hoppas vi inte blir besvikna nu, men det kan aldrig tänka mig.

5 kommentarer:

  1. Hej hej,
    Vilket fint hus ni har byggt och vilken fin blogg du har!

    Vi funderar också på att bygga ett trend pulpet. Var inne i ett visningshus och upplevde att vardagsrummet kändes litet, var det inbillning eller är det lätt att möblera?

    SvaraRadera
  2. ...kom på att det var ju en väldigt dum fråga då ni faktiskt inte flyttat in..hehe
    men jag tänkte om ni kanske har varit inne i ett möblerat trend hus :)??

    SvaraRadera
  3. Hej Annie!
    Tack, vad roligt att du tycker det.
    Möblering ja, det är lite svårt att svara på när det inte är helt klart men vi har ju en plan för hus vi har tänkt att möblera, men det är inte helt spikat.Men jag kan nog tänka mig att vardagsrummet inte känns enorm men jag tror det kommer bli aldeles perfekt för oss :) Vardagsrummet och köket ihop är ju faktiskt 50 m2 ihop så det borde inte kännas trångt.
    Men vi ska ju och titta på visningshuset till helgen och då är det ju möblerat, lägger nog upp lite bilder därifrån. Hoppas man kan få lite inspiration, både tips och vad vi ska undvika.

    SvaraRadera
  4. Hej igen,
    Jag har också tänkt så att enligt planlösningen så ser det himla stort ut men det kanske uppfattas som litet i verkligheten. Du får jättegärna lägga upp bilder på visningshuset, skulle vara roligt att se :)!
    Vi har funderingar på att ta bort rummet precis vid hallen och öppna upp och istället lägga köket där...men det är en så länge bara en idé :)!

    SvaraRadera
  5. Johanna, Vimmerby16 juli 2009 kl. 11:30

    Hej! Antar att ni ska till Jönköping och kolla. Vi var där förra helgen och kollade.Jag träffade Cissi där också(Såg att hon tog bilder). Jättegullig tjej=) Huset var så otroligt fint. Längtar tills vi får flytta in i vårt. Erat går framåt ser jag=) Hoppas ni får en bra dag på visningen. Ha det gott.

    SvaraRadera