lördag 20 mars 2010

Planering



Efter jag visa utemöblerna igår för H. ( som han inte verkade helt skeptisk inför) och lite pikar om att vi faktiskt måste ha en altan innan vi kan köpa möblerna började det faktiskt hända saker här hemma. Idag på morgonen, medan jag passade på att sova länge, hade han skissat, ritat och räknat. Trädäcket kommer bli 75 m2, "är det tillräcklig stort?" sa jag lite skeptiskt ( jag vill ju både få plats med matbord, en eller två solsängar och loungegrupp)...hmmm...ja det är som halva huset konstaterade vi snabbt, så det ska nog räcka till gott och väl. Så fel man tänker ibland.
Så idag är projektet att först och främst få bort snön så att vi så snart som möjligt kan sätta igång. Känns hur roligt som helst att komma igång nu!

4 kommentarer:

  1. ja 75 m2 räcer nog för tre "aktiviteter" :-) i vårt förra hus byggde vi en altan på 32 m2 (varav hälften inglasat) och där fanns gott om plats för två stora möbelgrupper samt massor av blommor och tomater i krukor. dessutom hade vi en mindre altan också på ca 5 m2 med en mindre fikagrupp på. man måste ju ha altaner i flera vädersträck också :-)

    SvaraRadera
  2. Hej, ja 75 kvadrat är precis lika stort som den längeheten vi bor i idag så det lär ni nog klara er på ;) himla kul att börja planera altan och utemöbler, det kommer nog blir kanon! kram annelie

    SvaraRadera
  3. Ja jag tror det också, vet inte hur jag tänkte riktigt när jag tyckte att 75 m2 skulle bli för litet, vår tidigare lägenhet var ju på 62 :)


    Lena: Förstår att ni också längatar nu till sommarsäsongen, et är också väldigt roligt att det kommer så många nya hus på området, nästan något var och varannan vecka.
    Vad roligt att ni ska sätta igång med trädgårdsarbetet, ska bli spännande att följa. Vi avvaktar nog till nästa sommar med de större trädgårdsprojekten, vi har aldrig haft nån trädgård tidigare och vi har inte hunnit känna efter riktigt än hur vi vill ha det.

    B: Ja visst är det :)

    Kram Johanna

    SvaraRadera