måndag 29 mars 2010

2 mån kvar



Trädgårds och sommarplanerna fortsätter. En Klippo gräsklippare har införskaffats, inför den stundande gräsklippningen i sommar. Gräsmattan ser faktiskt ut att ha klarat sig riktigt bra trots all snö, inga större gropar vad vi kan se än.
Imorgon hoppas jag vi ska köpa utemöblerna. Vi har slutligen bestämt oss för de vita/ alu färgade. De är riktigt snygga, och kommer passa så fint på uteplatsen. Det blir ett bord som är utdragbart till 2,6 m, skönt att kunna sitta många.
Som jag krivit tidigare ville jag ju även ha två solsängar. Ni kan se dem nedanför. Men funderar nu istället på att ta två vita däckstolar istället. Passar det verkligen ihop? Passar det till huset? De är riktigt sköna, men fördelen med sängarna är ju att man kan justera ryggstöden, nackdelen är att de tar större plats.


Sen var det ju det här med grill. Jag kan fortfarande inte släppa den där Röshultsgrillen som jag så länge gått och tittat efter, men men...drömma går ju alltid. Bestämt är nu iallfall att det blir en Weber kolgrill, gasol är inget för oss, även om det säkert är smidigt och går snabbt. Det blir en med bord till ( som vi iof ska byta skiva på), vilket kändes väldigt praktiskt då det alltid saknas avställningyta vid grillen annars. Gissa om jag längtar till sommarn.





1 kommentar:

  1. Godmorgon!

    Ja de är jättefina de utemöblerna, skulle absolut satsa på dem om jag var ni. De vita stolarna tycker jag passar jättebra till ert hus som är i trä och vitmålat.

    Ha´det fint! kramar Annelie

    SvaraRadera