tisdag 25 augusti 2009

Det närmar sig

Det har hänt en del i huset den senaste veckan, jätteroligt! Det mest spännande var nog kakelleveransen, vi var inte beredda på att kaklet skulle komma så snabbt efter beställningen så därför blev vi så överraskade. och vips..så är det uppe på väggarna, nåja..inte allt men en bra bit påväg.
Då kom diskussionen om fogarna..vi ha hela tiden velat ha vit fog till de vita plattorna, jag vill att fogen ska synas så lite som möjligt, det var därför vi valde plattor med sågade kanter. Och för att vara säkra på att det inte var opraktisk frågade vi för säkerhets skulle i kakelbutiken hur känslig den var för smuts, de förklarade då att man kunde impregnera fogen på något sätt så att den skulle hålla sig vit längre. Men då säger kakelsättaren helt plötsligt kakelsättaren att vit fog med tiden blir gul oavsett. Så då var det till att fundera igen, snyggt nu men smutsigt sen...eller inte alls så vi tänkt oss för många år framöver. Det blev det första alternativet, jag får hålla fogen ren! :)

Såhär ser badrummen ut nu.

Våra duktiga målade är snart färdiga. Imorgon ska de måla taken en sista gång, På torsdag ska de tapetera de höga väggarna i vardagsrummet.


Idag har jag hållt på och måla jag med, både ute och inne. ute har jag bättrat på vissa ställen och inne har jag målat våra inbyggda hyllor. Måste säga att jag blir väldigt nöjd. Det var helt klart värt det extra besväret som det innebar i arbete ( okej, det var ju inte jag som snickrade men...).
Imorgon hoppas jag att jag ska få med mig lite tapeter hem, till helgen planerar vi att börja med något rum. Vi har även diskuterat fram och tillbaka hur vi skulle göra i tvättstugan, om vi skulle ha tapet eller väv där. Det hade varit roligare med tapet men väven är nog trots allt mest praktisk när tvättstugan är kombinerad groventre. Det är nog bra att lätt kunna måla över om det skulle bli smuts som inte går att få bort på annat sätt.

4 kommentarer:

  1. Hej hej!!

    Oj, det händer grejer hos er ser jag...jag vill också. Nu står det helt still invändigt denna veckan med men nästa drar kakelsättaren i gång hos oss också. Nu håller vi på utvändigt i stället. Hann lite i helgen men med två skruttungar med så har man ju inte så mycket tid över. Färgen blev jättebra föresten, tack snälla för din hjälp där!!

    Cissi, VILLA TREND också

    Ska ni ha vit tapet på höga väggen el?? Nyfiken, HIHI!!

    Cissi, VILLA TREND också

    SvaraRadera
  2. Hej Cissi!
    Vad glad jag blir att du blev nöjd med färgen, det kan ju bli så himla fel..
    Kan tänka mig att det är svårt att hinna med när man har två små, vi har nog med oss själva just nu ;)
    Roligt att det snart är dax för kakel hos er med, du vet att du är välkommen att skicka fler bilder :)

    Ja vi ska ha vit tapet i vardagsrummet, fast den är är inte helvit, är svagt grå-beige för att den inte skulle dra åt det gula hållet mot det heltvita taket. Jag hoppas att det blir som vi tänkt oss.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej hej,
    vad fint det blir med badrummet :)! och hyllorna i vardagsrummet är riktigt häftiga!

    Cissi, jag tycker du ska börja blogga ;),det är så kul att följa andra som bygger Trend, jag längtar tills vårat sätter fart!

    Ha en bra onsdag!
    kram Annelie

    SvaraRadera
  4. Vad roligt för det råkar vara i Jönköping som vi bor :) så det tar ungefär 5 minuter till HTH från oss,så det blir smidigt.
    kram

    SvaraRadera