tisdag 18 augusti 2009

Upp i taket

Nu har målaren satt igång med taken, vitt, slätt och fint är det. Kunde inte ha blivit bättre, och så fint det blev med listerna. Vi var lite osäkra på hur vi skulle göra med listerna men nu är jag glad att vi behöll dem.


Badrummen har fått en fin turkos nyans, jag har en misstanke om att det har med tätskiket att göra :)
Imorgon kommer kakelkillen tillbaka och ska fortsätta, ska bli intressant och se hur det ser ut då.
Här har de varit och spcklat i tvättstugan också, det ser väldigt märkligt ut nu, men det kommer säkert bli bra när det är klart :)
Så lite ytterligare tapeter. Här är tapeterna vi har tänkt att ha i kök, entré och vardagsrum. Den svarta Garden-tapeten blir bakom vår glaskiva över diskbänken. Övrigt i köket ska vi har den mullvadsfärgade tapeten från Eco design. Den vita tapeten är också från Eco och den kommer vi ha i entré, vardagsrum, hall.

Här är en tapet jag verkligen tycker om, men kan inte bestämma mig för om vi ska ha den i allrummet. Vi hade tänkt att ha ränderna på bredden isåfall, som fondtapet. Jag tycker väldigt mycket om de grå-lila nyanserna.

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Det är så spännande att följa ert husbygge. Vi ska själva snart gå igång med att bygga ett Trend med valmat tak så jag letar inspiration för fullt.
    Du har en jättebra blogg!

    SvaraRadera
  2. Det är lika kul varje gång som du uppdaterar din blogg, jag är sååå nyfiken :)!
    Tapeten var riktigt snygg! vi funderar också på att ha glasskiva över diskbänken, jag tror det är en smart idé, och snyggt såklart :)
    ha en fortsatt fin tisdagkväll!
    kram annelie
    (kul att se att fler ska bygga Trend, då kanske det dyker upp fler bloggar snart ;) )

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det är så roligt att få kommentarer på inläggen :)
    Ja visst är det kul att det verkar vara så mång asom ska bygga Trend, jag hoppas också på fler bloggar så man kan gå in och kika hur andra har gjort. Jag har inte sett något Trend med Valmat-tak hoppas att anonym kan ske också börjar blogga så man kan få se en bild ;)

    // Johanna

    SvaraRadera
  4. Ja det hoppas jag också på :)...har inte sett något heller med Valmat tak, det verkar vara mer poppis med pulpet :)!ha en fin kväll!
    kram Annelie

    SvaraRadera
  5. Hej på dig,
    Igår skrev vi på med eksjöhus, så nu är det bestämt att vi också ska bygga ett Trend pulpet, det känns SÅÅÅ roligt :)! Vilken färg på huset kommer ni ha?
    kram Annelie

    SvaraRadera
  6. hej hej!
    Åh vad roligt för er! Härligt att det gick bra med tomten...Då blir det många val att göra framöver :) Såg att ni planerade att göra en köksö istället, roligt med andra idèer.
    Vårt hus är vitt, helvitt, är jättenöjd med färgen!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja vi är mitt uppe i alla val :) ska till HTH och titta på kök idagarna, men det blir ett vitt kök med grå/svart bänkskiva. Ja jag har ju fått för mig att jag vill ha en köksö, vi får se om de går med på detta :) vi har gjort en hel del andra ändringar med huset också, jag ska lägga upp en planritning på bloggen när det är klart så får du kika :)
    Vad fint med vitt hus, vi står och väljer om vi ska göra det helvitt eller svart/vitt som i katalogen, det är svårt med alla val!:)Kram

    SvaraRadera