måndag 17 augusti 2009

Snabba ryck

I fredags var vi och beställde kakel och klinker till huset, Rune på kakelforum tyckte vi var väldigt snabba och beslutsamma, vi fick berätta för honom att vi har varit och tittat på kakel i omgångar hos dem sedan i våras, så så snabba var vi egentligen inte :)
Men nu är det äntligen bestämt, känns väldigt skönt. Vi kom överens om att de skulle höra av sig när de vill komma och titta i huset, de hade någon som brukade ta hand om Eksjöhusen och han skulle vara tillbaka idag på måndag. Så idag vid 9-tiden fick Henrik ett samtal, då står han utanför vårat hus och vill komma in. Jag låg hemma och sov i godan ro efter som jag jobbar natt men fick snabbt ge mig av för att låsa upp.
Det är några saker som behöver ordnas innan de kan börja, bla behöver dörrkarmarna komma på plats, annars så ska de börja nu i veckan. Så roligt!

I helgen så har det vart kräftskiva hos kompisarna men vi fick allt gjort en del i huset ändå. Nu har alla rum utan tvättstugan fått taklister, så nu är det klart för målarna att börja med den vita färgen i taket. Tänk, snart är tapeterna på plats...då kommer det ju känns som det är helt klart att flytta in. Tyvärr går inte köksleveransen att flytta så vi får snällt vänta till v 40, men det går säkert fort ändå. det är ju faktiskt en del kvar att göra ändå.
Planerad slutbesiktning är nu bestämt till Fredag 13 november.
Bilder kommer kommer lite senare .

3 kommentarer:

  1. Åh tänk att ni snart får flytta in i ert hus, jag blir lite avundsjuk :)! ja jag hoppas verkligen att det ordnar sig så vi kan bygga detta!

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Jag tittar in i din blogg och tycker det är jätteintressant eftersom vi funderar på ett likadant hus. Jag undrar om jag skulle kunna få ställa några frågor till dig? Har du någon mail?
    Mvh
    Pernilla

    SvaraRadera
  3. Hej pernilla!
    Vad roligt att ni också funderar på att bygga Trend, vi är så nöjda hitills.
    Du får gärna maila mig på:
    villatrend@hotmail.com

    // Johanna

    SvaraRadera