tisdag 11 augusti 2009

Badrum på gång



Det varit lite stilje på arbetsfronten i huset, både jag och H har börjat jobba och vi har väl känt att vi behövde en liten paus från arbete med huset nu när vi varit där hela semestern. Tur har vi har andra som är där och arbetar nu :) De har börjat att spackla huset, känns väldigt skönt att vi valde låta nån annan göra det. Hade vi haft detta arbete framför oss hade vi nog aldrig flyttat in i huset, arbetslusten är verkligen noll just nu.

Tapetletandet har även det fortsatt, H har gett mig fria händer så länge det inte blir rosa eller cerice någonstans, lite synd tycker jag, det är en fin färg :)
Men det är är inte helt lätt att få fria händer, då är det ju jag som får ansvaret om det inte blir bra...
I övrigt så ska vår Kvalitetsansvariga att komma och mäta fukten i plattan nu i veckan. Om allt är okej med det börjar vi snart med kaklingen av badrummen, det känns fantastiskt roligt, tänk att man snart kan se hur det blir där inne. Jag får försöka tänka på det när jag ska motivera mig till att sätta upp taklister till helgen.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilka fina "tapetbilder" men nästan alla går åt det rosa hållet;);) Jag håller med dig om att det är en jättefin färg. Vi känner också att semestern liksom bara försvann. Det får vi ta igen nästa sommar!

    Veronica

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ja det är är jättehärliga bilder, det är ju därför jag är så sugen på något cerice, men jag får lägga upp bilderna här istället...alltid nåt...om inte mina övertalningsknep skulle funka :)
    Ja vi får verkligen ta igen det nästa år.. bjuda in grannarna till fika på den nybyggda altanen när de jobbar för fullt ;)
    Hur går det för er, har snickarna börjat inne?

    // Johanna

    SvaraRadera