söndag 30 augusti 2009

Det vita huset

Det vita huset är numera grönt..nja, riktigt så illa är det väl inte men tvättsugan är numera grön. Jag hade ju tänkt mig att köra på vitt, svart och grönt...i just den ordningen...dvs lite gröna detaljer, ungefär som bilden nedan. Men eftersom H inte fått vara med och bestämma en enda tapet i huset var det väl hans tur och bestämma färgen till tvättstugan..och då blev det grönt, väldigt grönt...*ler*.
Till de gröna väggarna har vi just nu turkost golv och just den kombinationen är inte något att rekomendera om man inte vill ha" ett åttitals-badhus" som en kompis sa om våran tvättstuga när vi höll på och måla som bäst. Därför blir det ingen bild idag, väntar tills imorgon när det svarta golvet är lagt.
Har även vart och kikat lite på utebelysning, jag tror att det blir de här.

4 kommentarer:

  1. Godmorgon, Jag ser fram emot bilder på den gröna tvättstugan :)!
    kram annelie

    SvaraRadera
  2. Hej! Minns inte hur jag hittade hit (kan det varit byggahus.se?) men tycker det är jätteintressant att följa bloggen :) Vi är i startgroparna av att välja hus och tycker väldigt mycket om Trend...
    Vilket län bygger ni i? Om du har lust får du jättegärna slänga iväg ett mail till mig på camilla.e.n@home.se , vore intressant att diskutera säljare, priser, standard m.m. med någon som provat på Eksjöhus :)

    SvaraRadera
  3. hej hej,
    Ja vi har ju ändrat en del, det är helt andra fönster i sovrummet till exempel, och på lite andra ställen :)! så fort jag ritningen så ska jag lägga upp den på bloggen, än så länge har jag bara vår egenritade och den är inte så fin :)! När beräknar ni ha inflyttningsdatum? kram Annelie

    SvaraRadera
  4. Hej Johanna, funderade på en sak...har ni valt färgpaketet hos Eksjöhus eller köper ni tapeter och färg o.s.v helt själva?

    Har ni målat färdigt erat hus utvändigt? om du har några nya bilder från fasaden så får du jättegärna maila mig dessa: annelie.westberg@hotmail.com.
    Vi funderar ju på att måla helvitt eller ha svart/vitt, det är såå svårt :)!
    kram Annelie

    SvaraRadera