söndag 22 november 2009

En iallafall



Ja nu bor vi i huset, det känns fantastiskt. Jag kan inte förstå hur vi orkade hålla på förut, så skönt det är att bara kunna slappa lite när man kommer hem istället för att åka upp och jobba vidare några timmar till. Det är även fantastiskt att ha ett kök som fungerar så bra att laga mat i, att ha det varmt och gott om fötterna och det mest fantastiska är det att äntligen vara framme vid målet efter ett års arbete och planerande.

Hade ju tänkt att jag skulle lägga upp lite bilder, men hann bara ta en bild innan kameran la av och har inte hittat laddaren förrän idag bland alla lådor. Så imorgon om jag hinner ska jag ta lite fler kort och lägga upp.

Helgen har varit riktigt bra, när H. var i Stockholm passade jag på att åka till Göteborg och shoppa i godan ro. Har ju inte haft så mycket ledig tid det senaste så någon shopping de senaste månaderna har det inte blivit. Konstigt nog var inte kläder och skor något som jag var intresserad av nu utan det var bara roligt och kika på saker till huset. Nu känns det som man äntligen kan handla, när man vet lite mer hur man har tänkt med möblering och allt annat.
Köpte bla nya täcken, kökslampor, klädhängare till hallen och lite småsaker till kök och badrum.
Det jobbiga är ju bara att när man nu packar upp sin gamla köksprylar och annat, så inser man ju att man vill ha allt nytt, som tur är kommer ju tomten snart :)

Rörmokarna har ju äntligen gjort sig besväret och komma hit och kopplat in Bergvärmepumpen, så nu har vi värme och gott om varmvatten, fick därför ta det efterlängtade premiärdoppet. Härligt! :)
Klart däremot är det ju inte, men att jag ens kunde hoppas det...med citat "vi kommer vara färdiga i god tid till slutbesiktingen, så du behöver inte oroa dig" (sa i början av oktober)..hmm slutbesiktningen fick konstigt nog ställas in pga dem. Suck, ja man blir matt.
Men så såg vi på Tv ikväll repotage om Älvsbynhus, stackars de människorna, jag hade aldrig orkat. Jag hoppas verkligen programmet leder till något postivt för dem.

4 kommentarer:

  1. hej johanna,
    Vad kul med en liten glimt av hur ni har det i huset :) förstår att det känns fantastiskt att nu vara inflyttade. Kul att åka till gbg och shoppa loss, det är ju det man väntar på eftersom man inte vågar köpa något förrens man flyttat in. ha det fint,kram annelie

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Fint ni har fått det!
    Vi bygger just nu ett likadant hus i Hudiksvall med inflyttning i februari! Vi tänkte möblera som ni i vardagsrummet.. frågan är bara var man sätter TV:n då? Vi funderar på att skippa den i vardagsrummet och bara h en i allrummet. Hur har ni gjort?

    /Malin

    SvaraRadera
  3. Hej Malin!
    Vad roligt att ni också bygger ett Trend. Vi har ju satt Tv:n på den höga väggen (även om vi nu har möblerat om med sofforna), jag tycker att det fungerade bra, men om man är många som ska titta på TV, är det nog bättre att kankse göra det i allrmmet eftersom bilden kommer väldigt nära för de som sitter längst fram.
    Men jag tror man får pröva sig fram, så har vi tänkt iallafall.
    Lycka till med huset!

    // Johanna

    SvaraRadera
  4. Hej hej,
    Var tvungen att kika bakåt i dina inlägg. vi fick nämligen veta att det inte gick att ha spotlights i fönstren i vardagsrummet men jag ser att ni har det. Har ni satt era utanpå elle hur gjorde ni? (tusen frågor :) ) kram

    SvaraRadera