måndag 30 november 2009

Adventspyssel

Så har första advent passerat. Jag har jobbat hela helgen och var därför lite sen med adventsbestyren. Men eftersom jag var ledig idag fick det bli desto mer pyssel idag :)
Jag är ju sådan så jag älskar att pyssla, det ska bli så skönt att det finns lite mer yta för detta i huset när vi kommer i ordning. i gamla lägenheten fick alla saker knös in i olika skåp men nu framöver ska det bli ordning bland alla saker. Ska bara se till och fått packat upp alla lådorna. Nu går det trögt, det är de där lådorna som man undrar varför man inte bara glömt nån stans. De åker väl antagligen upp på vinden så länge :)
Dagens projekt var adventljusstake.






Jag kom på att det var länge sedan jag visat någon bild på utsidan av huset.
Nu har vi ju fått upp utebelysningen som göra att det bli så ljust och fint runt huset. Det var svårt att ta kort på belysning märkte jag, de ger mycket mer ljus i verkligenten).
Nu även lite adventstakar i fönstren, Stjärnorna till vardagsrum och kök skall komma upp ikväll hade jag tänkt.


Fick även veta att de kommer och installerar våran braskamin på onsdag, dags och ringa sotarn snart...vad mysigt det ska bli. Trevlig kväll!

4 kommentarer:

  1. Du verkar ha talang för det där med pyssel, jättefin adventsljusstake :)! Kul att se huset utifrån också, det blir ju en helt annan känsla när man får upp utebelysning. kram annelie

    SvaraRadera
  2. Hejsan Johanna!
    Vad fint ni har det och det lyser så mysigt nu i höstmörkret! Blev inspirerad av din blogg så jag fixa en ja med!! Ha det så bra och njut i erat nya hus, mvh Alexandra, mosshöjden1

    SvaraRadera
  3. hej Johanna, hur har ni det i huset?:)! har ni kommit i ordning osv? kram annelie

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Följer med spänning ert bygge. Ska själv starta bygget av ett Trend snart. Tack för alla bilder!

    Undrar en sak om ert kök. Såg att ni har tapet bakom spis precis som vi tänkt. Hur gjorde ni med glasskiva? Härdat glas på hela väggen?

    Gurra

    SvaraRadera