tisdag 5 maj 2009

5 days to go

Idag kom äntligen våran grävare tillbaka. Vi var uppe på tomten tidigt idag och berättade hur vi ville att det skulle se ut. På bilderna finns den där kullen som jag har berättat om. Ja det har varit många turer fram och tillbaka kring den. Mitt senaste förslag gick tyvärr inte att genomföra då vi skulle få alldeles för mycket massor över och det kändes onödigt att köra bort allt som vi en gång har kört dit. Så..ja det fick bli efter orginalplanen...en liten kulle där det kommer att sticka fram lite sten emellan. Där emellan har jag tänkt att jag ska utforska mitt ej ännu existerande trädgårdintresse. Det blir nog spännande.

På eftermiddagen var jag och H där och markerade på framsida hur vi vill att planerade gångar skall ligga så att vi kunde dit de massorna direkt. Än en gång blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig (många kompromisser nu känner jag). I verkligenhet var nämligen området där vi ska ha lite planering och något mindre träd, mycket mycket större. Men så blir det l när man sitter och planerar utifrån en karta och inte mäter i verkligheten. Men jag tror det här kommer bli jättebra :)

På fredag kommer de från Lundgrens Bygg och sätter upp syllen inför husleverans på måndag. 5 dagar kvar. Otroligt. Vi väntar med spänning, både jag och H är lediga den dagen så då ska det fotas vill jag lova!





2 kommentarer:

  1. Va spännande med husleverans. Man är som en liten unge före julafton. Nu är snart snickarna färdiga med sin del i vårt hus och det är dags för oss att fortsätta. Hur mycket kommer ni göra själva?

    //grannen Linda

    SvaraRadera
  2. Ja, det är faktiskt som att vänta på julafton när man var liten, eviga väntan :)

    Snickarna ska göra helt klart utsidan av huset, regla upp väggar och sätta gips på ena sidan av väggarna men därefter ska vi ta vid och fortsätta med isolering och sätta det gipset som återstår.. Vad roligt att det är snart dax för er att fortsätta nu, längtar tills vi kommit så långt...
    Vi syns säkert snart där uppe :)

    SvaraRadera