söndag 31 maj 2009

Bättre sent än...

aldrig. Imorgon kommer de och borrar för vår bergvärme. det var tänkt att det skulle varit gjort innan huset kom men nu kommer de imorgon istället.

Vi har fått ny offert från vår elektriker för de tilläggsarbeten vi bad honom om. Och som vi anade var det mycket pengar extra det handlade om. Men det är ju inte så lätt att ändra på sen så jag antar att det bara är och bita i det sura äpplet om man vill ha vissa saker. Ändå tycker jag inte det är något avancerat vi valt till, det är ju lite spottar här och där, lite extra dragningar i vardagsrum för ljudsystem, extra fasadbelysning, styrning av ljuset, nätverk i huset.

Sen är det de här med TV:n, hur svårt ska det vara? Vi har valt att ha fiber vid Trollhättan energi Stadsnät. Då trodde vi att tv-signalen kom via de nätverket vi skall ha i huset, men icke enl elektriker, jovisst enl. någon på trollhättans kommun, icke enl distributören. Jag blir galen! Nu fick jag iallafall letat fram pappren från Trollhättans energi och där står det att antennkabel skall finnas i huset för TV-signalen, denna dokument är dock från 2007! Det blir till att ringa några samtal imorgon igen. Nån måste ju kunna förklara varför alla säger olika?

4 kommentarer:

  1. Hej hej

    Hm, vi och vår elektriker tog för givet att TV-signalerna skulle komma via nätverket, vore väldigt konstigt annars tycker jag. Men du får gärna berätta om vad du har kommit fram till.

    SvaraRadera
  2. Hej!

    hmm..ja vi antog ju också det från början tills vår elektriker sa att man visst behövde antenndragning i huset, då blev vi fundersamma. Jag har nu ringt och pratat med ansvarig person på Trollhättans energi (andra gången på 1 v, men jag är ju lite trög *ler* ) och de är tydlig så att koaxialkabel för Tv-signal i huset behövs,det finns beskrivet i de papper som de skickat ut med information om fibern.
    Jag hoppas verkligen att det löser sig ändå för er nu.

    kram

    SvaraRadera
  3. Jag har nu oxå pratat med både Trollhättan Energi och den elektrikerfirma som är ansvariga för TV-signalen, och det verkar som Coaxialkabel är ett måste. Men det är inte så stort problem för oss, vi får bara köpa kabel och trycka in det i dom rören vi har dragit fram.

    SvaraRadera
  4. Åh, skönt och höra att det ändå inte blev något problem för er.

    SvaraRadera