onsdag 21 oktober 2009

21 oktober


Håller på för fullt hemma idag och packar, gud vad saker man har överallt. Ändå har jag tidigare under hösten rensat i källarförådet men det är ändå otroligt vad saker man har när man väl ska packa det i lådor. Många lådor blir det.
Nu i veckan har det varit många leveranser som kommit, det är tur att jag är ledig mycket på dagtid, för att ringa och avisera när de tänker att komma är det ingen firma mer än IKEA som har skött sig. De bara lämnar av sakerna mitt på gatan, hur roligt är det att ta hand om blöta papplådor som bara står där utan förvarning. Som tur är är det ingen som har varit skadat hittils.
I veckan fortsätter vi med köksmonteringen. De efterlängtade bänkskivorna kom igår, men i fel storlek.. Gaahh..blir galen på sånt...ska kontakta Eksjöhus idag om detta.
Tycker inte att man ska behöva kapa till skivorna själv när man beställer ett måttbeställt kök. Har man ett 60 skåp och ett 80 skåp kan man omöjligtvis få in en bänkskiva som är 141 cm, där dessutom båda ändarna är syniga, ingen chans att kunna kapa den med andra ord eftersom det inte finns med nån extra kant. Så köket lär ju inte bli klart denna veckan heller, tur att vi inte står sysslolösa för det.
Men visst är det härligt att bygga hus :)

1 kommentar:

  1. oj, jag blir verkligen imponerad, trodde du hade tapetserat innan :)! Det ser så himla svårt ut att jag inte tror jag vågar mig på det där, vi får väl se. Jag har lyckats välja ut två tapeter av de prover vi har hemma. Vi får även välja andra tapeter och då bara betala mellanskillnaden. Vad tråkigt med bänksskivorna, hoppas ni får de rätta på plats snart! Kramar

    SvaraRadera