söndag 11 oktober 2009

Badrums helg

Nu i helgen har vi jobbat på att bli klara med badrummen. Måste säga att det har gått väldigt bra, det saknades dock en till duschdörren som var fel från leverantören, detta gjorde att vi inte kunde göra helt klart.
Nu väntar jag med spänningen på att röris ska komma igen och koppla alla blandare, toaletter, golvlvärmen och bergvärmepumpen. Dock har vi inte fått leverns av allt ännu, så det blir till och vänta nån vecka till...typiskt :)

El-killarna hade ju lovat att komma i onsdags, men som det brukar vara med hantverkare så verkar de ha en egen kalender. Nu har det lovat att komma på fredag istället. Ser fram emot det!

För er som undrar över köket så har det avstannat lite, vi inväntar fortfarande bänkskivan som inte har dykt upp, plus att det är lite andra saker att ordna innan vi fortsätter.

Lite bilder från helgen.
Mycket kartonger blir det, allt är nästan hysterisk förpackat, men tur är väl det, hittills inget skadat!

H. med sin bästa vän, lilla vattenpasset.

Här bild från stora badrummet, bild taget i mörker tyvärr.

Våran duschvägg från insidan, perfekt med hyllor för alla flaskor.
Den härliga takduschen längtar jag efter att snart få använda också.

9 kommentarer:

  1. inte långt kvar tills nu kan flytta in! kul. det där med förpackningar är ju en historia för sig, många turer till tippen blir det.

    SvaraRadera
  2. Hej Johanna,
    Ja hantverkare alltså :) hoppas de snart dyker upp så ni kan fixa klart. Badrummen ser ut att bli supersnygga! Har ni matta kakelplattor i stora badrummet eller är de blanka? Kram Annelie

    SvaraRadera
  3. Lena: Nej, nu är det inte långt kvar, ska bli så roligt att få flytta in! Hur trivs ni?

    Anneli:Ja, dyker de inte upp på fredag då är jag snabb på telefonen :)
    Vi har valt blanka i stora badrummet, tycker det blir fint till den mörka valnöten.Ni skulle också ha valnöts-kommod om jag inte minns helt fel?
    Putsade alla plattor under gårdagen, det tog halva dan ungefär innan all överbliven fog/smuts från kaklingen var borta, gissa vem som har träningsvärk idag?

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Det blir jättefint! När just badrum och kök kommer på plats blir det direkt så mycket mer hus av det hela. Leveranser och hantverkare det är en riktig djungel:)

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  5. Ja vi ska också ha valnötskommod :)! hehe kan tänka mig att det var en del att putsa. Jag är inte så insatt i kakelbranschen men jag har funderat lite på om det är svårt att hålla blanka plattor "fina"? SNYGGT är det hursomhelst :)kram

    SvaraRadera
  6. Jag har ingen aning om de håller sig fina i längden, är ingen expert innom den branchen heller :), har faktiskt inte tänkt på om det skulle vara någon skillnad. Blanka plattor har ju funnits sedan en längre tid så jag hoppas att det inte ska bli något problem.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej Johanna!!

    Åh, va snyggt det blir...!!! Ja, i dag höll dom på i vårt badrum med. Vill flytta in i DAG..!!! Så skoj nu i slutet, tror jag dör:-) HIHI..

    Kram cissi

    SvaraRadera
  8. Ja precis, men det kvittar väl, huvudsaken att man är nöjd här och nu och tycker det blev snyggt, och det blev det ju verkligen :)! Jag är så avundsjuk på er som är så nära nu, jag vill också flytta in snart! :) Hoppas eran bänkskiva dyker upp snart också, har ni beställt den från IKEA?

    SvaraRadera
  9. Ja det är så skönt nu, men tiden går fort, snart är det sommar och dax för er och flytta in med :)
    Bänkskivan är från HTH den också men den har tydligen kommit på villovägar, men det var samma för en annan granne så verkar inte vara unikt.

    SvaraRadera