tisdag 6 oktober 2009

Efterlängtat

Så i fredags kom vårat efterlängtade kök från HTH, gick och väntade hela dagen på att de skulle ringa och säga att de var påväg, trodde nästan de hade glömt bort oss eller hamnat helt på villovägar...men så strax innan arbetsdagen var slut så kom de äntligen.
Så helgen ägnades åt att sätta upp köket, jag kunde tyvärr inte vara så delaktig pga av jobb men resultatet blev super! Eftersom stommarna kom färdigmonterade var det bara att skruva upp, när man hade sett till att allt blev rakt och fint. Köket är ju långt ifrån färdigt, men en bra bit på vägen. Bänkskskivan har inte kommit ännu, är väldigt spänd på hur den blir, återkommer med bilder senare.

Igår gav jag mig på med tapetseringen igen, mycket lättare att jobba när bänkskivan och underskivan med spottar till överskåpen inte är på plats, då syns det inte om skarvarna inte blir spikraka :)
Känner mig nöjd med tapetvalet också, har dok bestämt mig för att nu blir det inget mer blommigt. Jag har ju en favorittapet som är blommig som jag hade starka förhoppningar om att ha som fond i datarummet, men inser nu att det blir för blommigt. Har fortfarande inte bestämt mig för det rummet. Tar gärna emot tips.



Jag är mycket nöjd med att vi valde bort högskåpet som var tänkt längst till vänster i denna bilden. Idag saknar jag arbetsyta så valde att prioritera det istället för ökade förvaringsmöjligheter.





Imorgon kommer el-killarna tillbaka, ska bli härligt att kunna sätta upp lite lampor så det blir lättare att arbeta fast det är mörkt. Ska även bli väldigt spännande att se hur det blir med spottarna i fönstren.

5 kommentarer:

  1. Hej Johanna,
    Vad kul att köket har kommit :)! Det ser såå fint ut! Smart val att ha större arbetsyta, jag tror man uppskattar det i vardagen. Tapeten gör sig perfekt i köket, ska ni ha glasskiva vid diskbänken? Vad skönt ändå att stommarna var färdigmonterade, vi lär få skruva som bara den på vårt IKEA-kök :)!
    Ha en fortsatt fin dag! Kram Annelie

    SvaraRadera
  2. Jag förstår verkligen att du gick och väntade:) Köket ser jättefint ut och tapeten är ju helt perfekt!

    veronica

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att ni gillar det...det gör jag med :)
    Vi ska ha glasskiva framför tapeten, snart dax och ta hit en glasmästare för att höra vad det finns för olika lösningar.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vad heter det fina köket som ni köpt från hth? /Mvh Malin

    SvaraRadera
  5. Hej Malin!

    Ursäkta för ett så sent svar. Luckan heter Straight vit, är lite kraftigare modell än deras horizon.

    Roligt att du kikade in hos mej.

    // Johanna

    SvaraRadera