söndag 25 oktober 2009

Åter söndag kväll

Veckorna går fort nu, då var det söndag kväll igen och jag tänkte att jag skulle bjuda på lite bilder från dagens arbete på höjden.
Skjutdörrar monteras i hallen. I veckan kommer inredningen till den, ska bli härligt att kunna hänga in mycket kläder där direkt vid entrén


Nästan klart.


Duschvägg till lilla toaletten monterad.


Dagens stora projekt, monteringen av tvättstugan.



En bra bit på vägen med montering kom vi idag. Vi hade mer än gärna lagt på bänkskivan också idag men det måste vara något med oss och bänkskivor, ingen bra kombination tydligen. Jag var först väldigt orolig att jag hade beställt den för kort, men det var inget bekymmer. Däremot så var skivan naturligtvis skadad. Har för mig att det var en leveranstid på omkring 6 veckor på måttbeställda bänskskivor med infälld ho och eftersom vi flyttar in om mindre än 3 veckor hinner vi antagligen inte få det klart, lite tråkigt. Men i övrigt tycker jag att placeringen av skåp osv blev väldigt bra trots att vi ( jag) velat fram och tillbaka för att hitta den bästa lösningen ganska länge. Skönt att det känns så i slutändan.

5 kommentarer:

  1. Vad tråkigt med bänkskivan men det ser ut att bli kanonfint i tvättstugan, badrummet är också superfint. Tänk att ni snart ska flytta in :)! Så kul att du lägger upp bilder så man får följa varje steg :) Kram

    SvaraRadera
  2. Ja men det är väl sådant man får räkna med antar jag, något går väl alltid fel när man bygger ett nytt hus :) Det är ju inte hela världen, ni har ju ett HELT nytt hus, hihi!

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket för tipset, jag ska definitivt kolla upp dessa kakelplattor :)! Ha en fin tisdag!

    Kram Annelie

    SvaraRadera
  4. Det blir så fint hos er!
    Det var inte så att ni hade en värmepump att bära in igår, attans tunga är dom i allafall!!!

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  5. Jo det stämmer bra,äntligen hade den kommit, med lite hjälp fick vi tillslut in den, men de fick allt kämpa bra.

    Kram

    SvaraRadera