torsdag 15 oktober 2009

I veckan

Det har hänt en del i huset nu under veckan faktiskt, inte så stora steg men ändå viktiga saker. Larmet installerades härrom dan, det känns väldigt bra att det är klart nu. Jag vet inte om det är en falsk trygghet men det känns ändå skönt iallafall. Det bästa tycker jag nog är brandlarmet som är kopplat direkt till räddningstjänsten så om det börjar brinna kommer de direkt utan några "mellanhänder", nu hoppas jag verkligen vi slipper något sådant, men man vet ju faktiskt aldrig.


Idag upptäckte vi även att vi numera har fiber i huset,hade ingen aning om att de skulle installeras nu, vi har ju inte ens ringt dem och bett dem göra färdigt. Tror de är våra kära elektriker som har varit lite förutseende. Hoppas att allt kommera att fungera sen när vi flyttar in, antagligen inte men det hade varit väldigt väldigt skönt.

Äntligen är tapet i arbetsrummet på gång, jag har tapetserat alla väggar utom den som ska vara fondvägg, eftersom den tapeten har lång leveranstid. Bilder kommer när det är klart.


6 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Visst känns det tryggt med larm även om vi är ovetande om det är falsk trygghet eller ej. Vårat har i allafall satts på prov då en trött hantverkare startade det en tidig morgon. Allt fungerade som det skulle! Hoppas innerligt att vi inte kommer "behöva" våra larm:)

    Veronica

    SvaraRadera
  2. Hej

    Har tittat in här på er blogg ett tag, tänkte att nu får jag allt ta och skriva en rad =) Jättekul och följa ert husbygge =) Jag och min sambo ska oxå bygga Villa Trend, fast med valmat tak, inflyttning förhoppninigsvis till sommaren 2010, om allt går bra =) Keep up the good job med blogg och husbygge.

    Ha det gott
    //Emmelie

    SvaraRadera
  3. Hej Johanna, Vad kul att tapeterna har kommit upp :)! Det är nog jättebra att ha larm installerat, särskilt på nya hus som ofta brukar vara attraktiva. Hoppas ni har haft en bra helg och att ni inte jobbat ihjäl er i huset :)
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  4. Hej Johanna! Kul att ni kommit så långt. Ligger ni enligt plan med inflyttningsdatum?
    //Ida

    SvaraRadera
  5. Hej alla! :)
    V: nej man hoppas ju verkligen inte att man ska behöva det men man vet ju aldrig.

    E: vad roligt att du har hittat hit :) Ska kika in på din blogg också och titta, roligt att se andra som bygger Trend.

    A: Ja det känns väldigt skönt med tapeterna, tapetera sista rullen idag, man har ju nästan blivit proffs efter detta bygget *ler*. Helgen var bra, lite krångel med köksmonteringen men det ska nog ordna sig.

    I: ja det känns härligt. Vi ligger enligt planerna, dock inte leveranserna. Hade begärt att få dem framflyttade eftersom vi vart klara tidigare än vi trodde, men vi har fortfarande inte fått värmepannan så innan den har kommit blir det ingen flytt. Planerat är om 4 v. Det kommer nog vara lite småfix kvar men vi flyttar in ändå.

    // Johanna

    SvaraRadera
  6. hej, ja du måste vara riktigt duktig nu på att tapetsera :) Har du gjort det förr? jag vet inte riktigt om jag vågar mig på det så jag tror jag får sätta svärfar på det som kan :)! Kram kram

    SvaraRadera